Cupcakes.

Ja, jag bakade ju cupcakes för nån timme sen, och dom vart sådär, smaken var ganska konstigt, men dom gick att äta iaf, sen så vart det över lite maräng sak som var på som topping så jag gräddade det så det blev maränger också :)

Strawberry cupcakes.

Gör så här

Sätt ugnen på 180°C. Blanda mjöl, bakpulver, bikarbonat och salt i en liten skål. Vispa ihop socker och smör till en fin blandning. Tillsätt äggvitorna en i taget, vispa noga efter varje. T

Tillsätt jordgubbarna, vispa noga. Varva mjölblandningen med lättfilen (3 omgångar mjöl och 2 lättfil). Vispa till en slät smet. Baka i 20-25 min till ytan får en lätt gyllenbrun färg.

Frostingen:
Rör ihop socker, vatten och citron i kastrull och värm på spisen så att det börjar sjuda i kastrullen.

Låt samtidigt hushållsassistenten vispa ihop äggvitorna (var extremt noga med att inga gulor kommit med) och vaniljsockret så att mjuka toppar bildas.

Häll i lite i taget av den varma sockerlösningen i äggviteblandningen under konstant vispning (detta moment får gärna ta 10 min, häll bara lite sockerlösning i taget, och vänta nån minut mellan varje gång). Vispa tills marängen är kall och har bildat hårda toppar, ca 10 min.

Spritsa på frostingen och låt gärna stå i kylen en stund innan servering! 
 
Gör som jag gjorde och strö över strössel så blir det lite godare :)

och lyssna på mina ord, det smakade INTE jordgubb.
Det smakade något konstigt typ digestive med lite bärsmak, men alla tycker ju inte lika dant som mig ;)

här är några bilder jag tog på dem.


Och som vanligt får ni inte ta bilderna. :)
sovgott, nu ska jag läsa lite sen sova, klockan är ganska mycket.

Kommentarer
Postat av: emma

gott det såg ut!

2009-02-02 @ 20:35:23
URL: http://textfoto.blogg.se/
Postat av: emma

gott det såg ut!

2009-02-02 @ 20:35:27
URL: http://textfoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0